Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Measurement and Research Methods in International Marketing

Specificaties
Gebonden, 240 blz. | Engels
Emerald Group Publishing | 1e druk, 2011
ISBN13: 9781780520940
Rubricering
Emerald Group Publishing 1e druk, 2011 9781780520940
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

Het is vaak problematisch om de vereiste kwaliteitsnormen te volgen in concrete onderzoekssituaties. Dit boek biedt uitkomst.
'Measurement and Research Methods in International Marketing' gaat in op vragen met betrekking tot meet-en onderzoeksmethoden in een internationale marketingcontext. De verscillende bijdragen, geschreven door een groep internationaal gerenommeerde geleerden, heeft betrekking op een breed scala aan onderwerpen.

Hieronder zijn response-bias in cross-cultureel onderzoek, problemen met de culturele afstand, en het opstellen van specificaties. Anderen richten zich op de ontwikkeling en toepassing van nieuwe methoden van onderzoek.

Dit boek is van onschatbare waarde voor onderzoekers, studenten en beoefenaars in dit specifieke gebied.

Specificaties

ISBN13:9781780520940
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:23-8-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Over Marko Sarstedt

Marko Sarstedt is verbonden aan Ludwig Maximilians Universitat Munchen.

Andere boeken door Marko Sarstedt

Over Manfred Schwaiger

Manfred Schwaiger is verbonden aan Ludwig Maximilians Universitat Munchen.

Andere boeken door Manfred Schwaiger

Over Charles Taylor

Charles R. Taylor is verbonden aan Villanova School of Business.

Andere boeken door Charles Taylor

Inhoudsopgave

Section I
Introduction: Measurement and Research Methods in International Marketing

Part I: Measurement Issues
Using Formative Measures in International Marketing Models: A Cautionary Tale Using Consumer Animosity as an Example
Difference Scores, Analysis Levels, and the (Mis)Interpretation of Cultural Distance
The Role of Response Formats on Extreme Response Style: A Case of Likert-Type vs. Semantic Differential Scales
A Multicountry Advertising Research Framework: Lessons Learned from Testing Global Consumer Culture Positioning

Part II: Measuring Marketing Efficiency: Techniques and Applications
Stochastic Frontier Estimation in International Marketing Research: Exploring Untapped Opportunities
Marketing Accountability: Applying Data Envelopment Analysis to Assess the Impact of Advertising Efficiency on Shareholder Value

Part III: Methodological Advances in International Marketing Research
The State of Methodological Practice in International Marketing Research
Assessing Heterogeneity in Customer Satisfaction Studies: Across Industry Similarities and within Industry Differences.

Multigroup Analysis in Partial Least Squares (PLS) Path Modeling: Alternative Methods and Empirical Results

Section II
Introduction to Section II: Regular Articles
Consumer Complicity Across Emerging Markets

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Measurement and Research Methods in International Marketing