Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Wetenschap en techniek Engineering Justice
Engineering Justice
Jon Leydens Meer over de auteurs
Jon Leydens, Juan Lucena

Engineering Justice

Transforming Engineering Education and Practice

Specificaties
Gebonden, 304 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 1e druk, 2018
ISBN13: 9781118757307
Rubricering
Hoofdrubriek : Wetenschap en techniek
John Wiley & Sons 1e druk, 2018 9781118757307
Onderdeel van serie IEEE PCS Professional Engineering Communication Series
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen
61,60
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Inhoudsopgave

Samenvatting

Shows how the engineering curriculum can be a site for rendering social justice visible in engineering, for exploring complex socio–technical interplays inherent in engineering practice, and for enhancing teaching and learning

Using social justice as a catalyst for curricular transformation, 'Engineering Justice' presents an examination of how politics, culture, and other social issues are inherent in the practice of engineering. It aims to align engineering curricula with socially just outcomes, increase enrollment among underrepresented groups, and lessen lingering gender, class, and ethnicity gaps by showing how the power of engineering knowledge can be explicitly harnessed to serve the underserved and address social inequalities. This book is meant to transform the way educators think about engineering curricula through creating or transforming existing courses to attract, retain, and motivate engineering students to become professionals who enact engineering for social justice.

'Engineering Justice' offers thought–provoking chapters on: why social justice is inherent yet often invisible in engineering education and practice; engineering design for social justice; social justice in the engineering sciences; social justice in humanities and social science courses for engineers; and transforming engineering education and practice.

In addition, this book:
-Provides a transformative framework for engineering educators in service learning, professional communication, humanitarian engineering, community service, social entrepreneurship, and social responsibility
-Includes strategies that engineers on the job can use to advocate for social justice issues and explain their importance to employers, clients, and supervisors
-Discusses diversity in engineering educational contexts and how it affects the way students learn and develop

'Engineering Justice' is an important book for today's professors, administrators, and curriculum specialists who seek to produce the best engineers of today and tomorrow.

Trefwoorden

sociale rechtvaardigheid   engineering   onderwijs   curriculumontwerp   technisch onderwijs   engineering design   engineering sciences   inclusiviteit   diversiteit   duurzaamheid   pedagogiek   engineering ideologieën   technisch-sociale dualisme   depolitisering   meritocratie   engineering mindsets   maatschappelijke verantwoordelijkheid   structurele ongelijkheid   ethiek   contextueel luisteren   human capabilities   interdisciplinair onderwijs   geesteswetenschappen in engineering   socio-technische systemen   engineering identiteit   normativiteit   positivisme   abet  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9781118757307
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:304
Uitgever:John Wiley & Sons
Druk:1
Verschijningsdatum:9-2-2018
Hoofdrubriek:Wetenschap en techniek
Serie:IEEE PCS Professional Engineering Communication Series

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

A Note from the Series Editor xiii
About the Authors xv
Foreword xvii
Preface xxiii
Acknowledgments xxvii
INTRODUCTION 1

1 Pressing Issues for Engineering Education and the Engineering Profession 3
1.1 A Mismatched Curriculum 3
1.2 Responsibility that Emerges from the Transformative Power of Engineering 7
1.3 Inquiring into the Framing of Benefits and Constraints 9
1.4 Transitioning from Weak to Robust Sustainability 9
1.5 Fostering Inclusive Excellence 10
1.6 Engaging Emerging Interest Groups 11

2 Research Methods 12

3 Theoretical Frameworks 13

4 Engineering for Social Justice 14
4.1 Emerging Organizations Provide New Opportunities 15
4.2 Calls from Engineering Education Leaders 16
4.3 Emerging Scholarship on Engineering and Social Justice 18

5 Engineering for Social Justice Criteria 19
5.1 Listening Contextually to Develop Trust and Empathy 21
5.2 Identifying Structural Conditions 23
5.3 Acknowledging Political Agency and Mobilizing Power 24
5.4 Increasing Opportunities and Resources 26
5.5 Reducing Imposed Risks and Harms 27
5.6 Enhancing Human Capabilities 28
5.7 Engineering and Social Justice Criteria Combined 30

6 Guidelines for Engineering for Social Justice Implementation 31
6.1 Cradle–to–Grave Analysis 31
6.2 Transcending Temporal Delimitations 33
6.3 Culling Multiple Perspectives 33

7 Further Chapters 34
7.1 Ideologies and Mindsets that Render Social Justice Invisible or Irrelevant 34
7.2 Engineering Design 35
7.3 Engineering Sciences 36
7.4 Humanities/Social Science Courses for Engineering Students 36
7.5 E4SJ as Catalyst for Inclusive Excellence in Engineering 37
7.6 Conclusion 37

8 Benefits of E4SJ Approach 37
References 38

1 SOCIAL JUSTICE IS OFTEN INVISIBLE IN ENGINEERING EDUCATION AND PRACTICE 45
1.1 Generic Barriers to Rendering Social Justice Visible 46
1.1.1 Normalcy 46
1.1.2 Superiority 47
1.1.3 Unconscious Biases 47
1.1.4 Personal and Broader Societal Framing 48
1.2 Engineering–Specific Barriers to Rendering Social Justice Visible: Ideologies 49
1.2.1 Technical Social Dualism 50
1.2.2 Depoliticization 52
1.2.3 Meritocracy 55
1.3 Engineering–Specific Barriers to Rendering Social Justice Visible: Mindsets 56
1.3.1 Centrality of Military and Corporate Organizations 57
1.3.2 Uncritical Acceptance of Authority 58
1.3.3 Technical Narrowness 59
1.3.4 Positivism and the Myth of Objectivity 59
1.3.5 Willingness to Help and Persistence 60
References 63

2 ENGINEERING DESIGN FOR SOCIAL JUSTICE 67
2.1 Why Engineering Design Matters 69
2.1.1 Why Design Resembles Actual Engineering Practice Yet Has Limitations 70
2.1.2 Why Design is an Important Yet Undervalued Component of Engineering Education 71
2.2 Engineering for Social Justice: Criteria for Engineering Design Initiatives 71
2.2.1 Listening Contextually 74
2.2.2 Identifying Structural Conditions 78
2.2.3 Acknowledging Political Agency and Mobilizing Power 79
2.2.4 Increasing Opportunities and Resources 82
2.2.5 Reducing Imposed Risks and Harms 85
2.2.6 Enhancing Human Capabilities 86
2.3 Social Justice Criteria Combined 88
2.4 Benefits of Integrating SJ in Design 89
2.5 Limitations of Social Justice Criteria 95
Appendix 2.A Engineering for Social Justice Self–Assessment
Checklist 98
Appendix 2.B Design for Social Justice Charrette 100
Acknowledgments 102
References 102

3 SOCIAL JUSTICE IN THE ENGINEERING SCIENCES 107
3.1 Why are the Engineering Sciences the Sacred Cow of the Engineering Curriculum? 108
3.1.1 Engineering Sciences as Shapers of Engineering Identity 108
3.1.2 Pedagogical Tradition in the Engineering Sciences 112
3.2 Why Social Justice is Inherent in Engineering Sciences Course Content 114
3.3 Making Social Justice Visible without Compromising Technical Excellence 116
3.3.1 Social Justice Definition 116
3.3.2 E4SJ Criteria 119
3.4 Examples of Making SJ Visible in the Engineering Sciences 120
3.4.1 E4SJ Criteria Engaged in Introduction to Feedback Control Systems 120
3.4.2 E4SJ Criteria Engaged in Continuous–Time Signals and Systems 127
3.4.3 E4SJ Criteria Engaged in Mass and Energy Balances 128
3.5 Challenges of Integrating Social Justice into the Engineering Sciences 132
3.5.1 Accreditation 132
3.5.2 Student Attitude 133
3.5.3 Faculty Attitude 133
3.6 Opportunities Associated with Integrating Social Justice 135
3.6.1 Student Perspectives on Opportunities 136
3.6.2 Teaching and Scholarship Opportunities for Faculty 139
3.7 Author Narratives on Challenges and Opportunities 141
3.7.1 IFCS Reflection by Dr. Johnson 141
3.7.2 CTSS Reflection by Dr. Huff 142
3.7.2.1 CTSS Follow–Up Reflection by Dr. Huff 143
3.7.3 Mass and Energy Balances Reflection by Dr. Riley 144
3.8 Conclusion 145
Appendix 3.A IFCS Case Study Matrix. The Case Study Options are Mapped to Technical and Social Justice Learning Objectives 146
Appendix 3.B SJ Integration Issues. For Future IFCS Course Iterations, the Key SJ Integration Issues and Their Potential Solutions are
Explored 147
Acknowledgments 149
References 149

4 HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES IN ENGINEERING EDUCATION: FROM IRRELEVANCE TO SOCIAL JUSTICE 155
4.1 Humanities and Social Sciences, the Engineering Curriculum, and the Distancing of Engineering Education from Pressing Social Problems 157
4.2 The Cold War, the Anti–Technology Movement, and a Marginalized HSS 160
4.2.1 Humanities and Social Sciences in 1960s and 1970s Engineering Education 161
4.2.2 The Emergence and Evolution of STS 162
4.3 It Is Time: Integration of Engineering and Social Justice Through the HSS The Historical Convergence of ABET 2000 and More 163
4.3.1 Changes in the Institutional Landscape 165
4.3.2 Changes in the Scholarly Landscape 166
4.4 Emerging Curricular Innovations 168
4.5 Engineering and Social Justice at Colorado School of Mines 170
4.5.1 Background 170
4.5.2 Description of the Course Engineering and Social Justice 171
4.5.3 Course Learning Outcomes 172
4.6 Intercultural Communication at Colorado School of Mines 173
4.6.1 Course Background 174
4.6.2 Course Description 174
4.6.3 Learning Outcomes 177
4.7 Document Design and Graphics at Utah State 177
4.7.1 Course Background 178
4.7.2 Course Description 178
4.7.3 Learning Outcomes 179
4.8 Benefits and Limitations 182
4.8.1 Benefits 182
4.8.2 Limitations 183
Appendix 4.A Privilege Walk Questions 184
Appendix 4.B Privilege by Numbers Activity 187
Appendix 4.C Intercultural Communication Foundational Questions 188
Acknowledgments 189
References 190

5 TRANSFORMING ENGINEERING EDUCATION AND PRACTICE 197
5.1 Practical Guidelines: From Problem Space to Program Space 199
5.1.1 E4SJ in the Problem Space 199
5.1.2 E4SJ in the Course Space 202
5.1.3 E4SJ in Boundary Spaces 206
5.1.4 E4SJ in the Program Space 207
5.2 Broader Implications of E4SJ–Infused Transformations 208
5.2.1 Changing Who Becomes an Engineer 208
5.2.2 Changing the Culture of Engineering 211
5.2.3 From a Culture of Disengagement to One of Greater Public Engagement 215
5.3 Identity Challenges and Inspirations 217
5.3.1 Engineering Student Identity Issues 217
5.3.2 Engineering Faculty Identity Issues 223
Appendix 5.A Assignment and Examples of Problem Rewrites 228
References 237

6 CONCLUSION: MAKING SOCIAL JUSTICE VISIBLE AND VALUED 243
6.1 Engineering Justice into Your Career 244
6.1.1 Recognizing Barriers and Opportunities to Making E4SJ Visible 245
6.1.2 Developing Creative Framing on the Road to Tenure and Promotion 246
6.1.3 Engaging Other Stakeholders and Building a Community of Practice 250
6.1.4 Supporting Students interested in E4SJ Beyond the Classroom 250
6.1.5 Enacting E4SJ Outside the Home Institution 252
6.2 Future E4SJ Research Directions 253
6.2.1 Longitudinal Studies 253
6.2.2 Vehicles for Giving Voice to Marginalized Groups 255
References 255

Index 259

Vaak samen gekocht

Engineering Justice
The Cat Who Saved Books
86,55
Prijs voor beide

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • De Hoofdopruimers
    Fleur Smit
    De Hoofdopruimers
    € 14,95
  • De klimaatoptimist
    Arnout Jaspers
    De klimaatoptimist
    € 23,50
  • Het verbond van het water
    Abraham Verghese
    Het verbond van het water
    € 26,99
  • Juf Ans-Koningin in de klas
    Mark van der Werf
    Juf Ans-Koningin in de klas
    € 16,99
  • Safe work behaviour with brain based safety
    Juni Daalmans
    Safe work behaviour with brain based safety
    € 55,25
  • Brieven aan mijn dochter
    Marieke van Meijeren
    Brieven aan mijn dochter
    € 23,95

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Engineering Justice

        Engineering Justice
        Jon Leydens , Juan Lucena
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Engineering Justice

        Verwijder uw beoordeling