The Emotionally Intelligent Manager
How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership
Samenvatting
Lang meenden we dat emoties zorgvuldig gecontroleerd moeten worden en alleen geuit mogen worden onder bepaalde omstandigheden en in bepaalde omgevingen. Het is onprofessioneel om tijdens het werk emotioneel te zijn, vindt men.
David R. Caruso en Peter Salovey zijn het hier niet mee eens. Het emotionele centrum van onze brein, beargumenteren ze, is een integraal onderdeel van gedachten, rede en intelligentie. In 'The Emotionally Intelligent Manager' laten ze zien dat emotie niet alleen belangrijk is, maar ook noodzakelijk om goede beslissingen te maken, actie te ondernemen, om te gaan met verandering en om succes te hebben.
Trefwoorden
emotionele intelligentie management leiderschap besluitvorming emotiebegrip emotiegebruik emotieherkenning emotiemanagement zelfbewustzijn veranderen teambuilding persoonlijke effectiviteit motivatie interpersoonlijke relaties communicatie empathie invloed emotionele competentie organisatieverandering conflictmanagement visie communiceren adaptief leiderschap gedragsverandering emotionele wijsheid emotionele voorspelling neurowetenschappen emotionele analyse persoonlijke ontwikkeling planning psychologie
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Part One: Learn About the World of Emotional Intelligence
1 Emotions and Reasoning at Work
2 An Emotional Blueprint
Part Two: Understand Your Emotional Skills
3 Read People: Identifying Emotions
4 Get in the Mood: Using Emotions
5 Predict the Emotional Future: Understanding Emotions
6 Do It with Feeling: Managing Emotions
7 Measuring Emotional Skills
Part Three: Develop Your Emotional Skills
8 Read People Correctly: Improving Your Ability to Identify Emotions
9 Get in the Right Mood: Improving Your Ability to Use Emotions
10 Predict the Emotional Future Accurately: Improving Your Ability to Understand Emotions
11 Do It with Smart Feelings: Improving Your Ability to Manage Emotions
Part Four: Apply Your Emotional Skills
12 Managing You: Applying Your Emotional Intelligence Skills
13 Managing Others: Applying Emotional Intelligence Skills with Others
14 Building the Emotionally Intelligent Manager
Appendix 1: Assessing Your Emotional Style
Appendix 2: The Emotional Blueprint
Appendix 3: Further Reading and Updates
Notes
Acknowledgments
About the Authors
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal