Media Strategies for Marketing Places in Crisis
Improving the Image of Cities, Countries and Tourist Destinations
Samenvatting
Er is een steeds toenemende concurrentie tussen landen en steden. Het gaat hierbij om het aantrekken van infrastructuur, investeringen, toeristen en kapitaal. Nationale en internationale status is steeds meer van belang. Tegenwoordig is een negatief imago dan ook schadelijker dan ooit. Wat de oorzaak ook is, plaatsen die als saai, gevaarlijk of beangstigend te boek staan hebben een significante achterstand op de concurrentie.
Veel beleidsmakers en marketeers staan hulpeloos toe te kijken. Ze raken gefrustreerd door de wetenschap dat het slechte imago van hun stad of land niet is gebaseerd op goed gefundeerde feiten. Om het nog erger te maken zijn stereotypen ook nog eens moeilijk te veranderen. De uitdaging voor de beleidsmakers is met andere woorden groot. In dit boek staan vele analyses, case studies en interessante voorbeelden van plaatsen die een imagoverandering hebben ingezet.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal