Neuromarketing in Action
How to Talk and Sell to the Brain
Samenvatting
'Neuromarketing in Action' is het eerste boek dat zowel de wetenschappelijke kaders als de praktische toepassingen van deze steeds populairder wordende marketingtool toont. De auteurs bieden zowel een praktisch overzicht van het huidige denken als een gedetailleerd overzicht van de toekomstige ontwikkelingen. Hieruit blijkt hoe u de nieuwste marketingtechnieken kunt valideren en legitimeren door het spectrum van de consumenthersenen.
Trefwoorden
neuromarketing brein consumentengedrag marketing zintuiglijke marketing neurologie emotionele marketing onderbewustzijn besluitvorming klantbeleving communicatie verkooptechnieken winkelomgeving merkbeleving sensory branding klantloyaliteit verkopen psychologie onbewuste beïnvloeding waarde-innovatie geheugen multisensorische ervaring ethiek internetmarketing permission marketing social media merkloyaliteit
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Introduction
PART I Neuromarketing or the art of selling to the brain
1 Marketing and its limitations in understanding human intelligence
2 Neuroscience as a way to discover the secrets of human intelligence
3 Neuromarketing in question
Part I: Key Points
PART II Selling the marketing and organization strategy to the brain of managers and employees
4 Selling the recommendations of the marketing plan to the brain of managers
5 Increasing the efficiency of marketers' intelligence
Part II: Key Points
PART III Improving the efficiency of the marketing action: the Neuromarketing method
6 Be irresistible: satisfy the customer's senses - Stage 1 of the Neuromarketing method
7 Be remarkable: please the customer's brain - Stage 2 of the Neuromarketing method
8 Be moving: satisfy customers through their emotions to gain their loyalty and ensure they move up the range - Stage 3 of the Neuromarketing method
9 Be unforgettable: satisfy the customer's memory - Stage 4 of the Neuromarketing method
10 Be beyond suspicion: satisfy the customer's subconscious - Stage 5 of the Neuromarketing method
11 Be irreproachable: satisfy the customer's conscience - Stage 6 of the Neuromarketing method
12 Neuromarketing in application: from cognitive optimization of product conception and display to sales and communication
13 Neuromarketing in application: sensory marketing in the sales outlet
Part III: Key Points
PART IV Perspectives for today... and tomorrow
14 Value innovation to surprise the customer's brain
15 Permission and desire marketing to avoid saturation and rejection by the customer's brain
16 Interactivity to improve communication with the customer's brain
17 Brand policy to reassure the customer's brain
18 Quality to enhance loyalty, and legitimacy to leave the customer's brain with a clear conscience
Part IV: Key Points
Vision of the future
References
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal