Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Challenging Reality

In search of the future organisation

Specificaties
Paperback, 306 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 1997
ISBN13: 9780471970729
Rubricering
John Wiley & Sons 0e druk, 1997 9780471970729
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Hoe kunnen we de passie van historische menselijke wonders terugwinnen? Wat zijn de implicaties van nieuwe, onafhankelijke werkpatronen? Waarom zullen de 'metamedia' die thans opkomen de huidige multimedia gaan vervangen? Kunnen landen hun identiteit behouden nu de mondialisering doorzet? En wat zijn de kenmerken van de succesvolle onderneming van de toekomst? Door deze vragen aan de orde te stellen laat Christopher Barnatt zien dat de ontwikkelingen niet stil staan en dat de grenzen van wat we weten nog steeds verschuiven. 'Challenging Reality' is het tweede deel van Barnatts 'Future Trilogy' en volgt op 'Cyber Business'. Barnatt neemt ons mee op een reis die ons leidt tot het bouwen van de piramide in Egypte tot het digitale tijdperk. Vervolgens schetst hij een aantal voorwaarden om in de toekomst succes te behalen. Door terug te kijken naar de ontwikkelingen van oude beschavingen en de sociale regels en managementstructuren die daarbij ontstonden biedt hij de lezer inzicht in de aard van de toekomstige mogelijkheden van bedrijven.

Specificaties

ISBN13:9780471970729
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:306
Druk:0
Hoofdrubriek:Algemeen management

Inhoudsopgave

1 An Archaeology of Wonder
2 The Age of Invention
3 Creativity and Decay
4 Tools that Talked
5 Willing Cogs in the Machine? Totally Free to Fly and Totally Free to Fall
6 Escapes from the Here and Now
7 Cyberia: First Steps
8 Shared Nightmares, Shared Dreams
9 Within these Walls
10 The Rise and Demise of Nations
11 Out Island Earth
12 Tools of the Overlord
13 Monoliths of Stone
14 Of Networks and Cocoons
15 The Future Mindset

0471971642
1 The Underlying Conceptual Foundation
2 Indicators, Distance Measures, and Deliberate vs Emergent Strategies
3 Strategy Variance Analysis and the Seven Survival Strategies
4 An Approach Map and the Ten Archetypes Strategies
5 Weights for Variables and Strategy-making Modes
6 Competitor Analysis and the Competing Generic Approach
7 Strategic Turnaround and Empiric Strategy Types
8 Strategic Team and the Adaptation Approach
9 Future Strategic Position and the Product-market Strategies Approach
10 Other Approaches

0609600753
Introduction: The Knowledge Crisis
1 From the Agency to the Company: The Business Intelligence Organization
2 Space, Time, Money: The Holy Trinity of Business Intelligence
3 Putting It Together: The Practice of Business Intelligence
4 Find Yourself: Tapping Internal Resources
5 Mining the Open Source: Passive Intelligence Gathering
6 Working the System: Semiactive Intelligence Gathering
7 When You Absolutely, Positively Have to Know: Active Intelligence Gathering
8 Lucky Guesses: The Art of Analysis
9 Taking Cover: Counterintelligence
10 And Now a Word from Our Lawyer: Intelligence and the Law

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Challenging Reality