Service Management

Strategy and leadershp in service business

Specificaties
Paperback, 234 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 3e druk, 2002
ISBN13: 9780471494393
Rubricering
John Wiley & Sons 3e druk, 2002 9780471494393
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Het produceren en verkopen van diensten onderscheidt zich op een groot aantal aspecten van het produceren en verkopen van fysieke goederen. Het klassieke boek 'Service Management' biedt een uitgebreid raamwerk en bekijkt aan welke voorwaarden moet worden voldaan om succesvol te zijn met diensten. Normann richt zich daarbij vooral op het management van dienstverlenende organisaties. Hij biedt een alternatief perspectief op dienstverlening.

De meeste ondernemingen richten zich vooral op de productie en de dienst zelf. Normann daarentegen verlegt de aandacht naar de toegevoegde waarde die een dienst biedt voor een klant. Uiteindelijk is die namelijk pas echt interessant voor hem. Normann benadrukt het belang van een gestroomlijnd systeem van dienstenmanagement en beschrijft groeistrategieën voor dienstverlenende ondernemingen.

Specificaties

ISBN13:9780471494393
Trefwoorden:dienstverlening
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:234
Druk:3
Hoofdrubriek:Algemeen management

Inhoudsopgave

The Myth and Reality of a Service Society

The New Economic Equation

Service Management Systems

Dynamic Diagnosis: Virtuous Circles and Vicious Circles

The Service Concept

Why Strategic Human Resource Development?

Getting People to Grow

The Client as Customer-the Client as Co producer

Technology, Tools and Setting

Image

The Art and Science of Pricing

Creating, Reproducing and Refining Business Ideas

Diversification and Internationalization

Quality

Culture and Dominating Ideas as Management Tools

Change and Leadership

References

Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Service Management