

Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over de auteursCorporate Social Responsibility
Doing the most good for your company and your cause
Samenvatting
Tegenwoordig wordt verwacht van bedrijven dat zij iets terugdoen voor de samenleving in de vorm van liefdadige projecten. In dit boek verklaart Philip Kotler waarom liefdadigheid zowel goed is voor de P.R. als voor de zaken. Ze laten managers zien hoe zij moeten kiezen uit goede doelen, hoe een liefdadigheidsinitiatief te ontwerpen en hoe zij de werknemers enthousiast kunnen krijgen.
Specificaties
Over Nancy Lee
Inhoudsopgave
Introduction.
1. The Case for Doing at Least Some Good
2. Corporate Social Initiatives: Six Options for Doing Good.
3. Corporate Cause Promotions: Increasing Awareness and Concern for Social Causes.
4. Cause-Related Marketing: Making Contributions to Causes Based on Product Sales.
5. Corporate Social Marketing: Supporting Behavior Change Campaigns.
6. Corporate Philanthropy: Making a Direct Contribution to a Cause.
7. Community Volunteering: Employees Donating Their Time and Talents.
8. Socially Responsible Business Practices: Discretionary Business Practices and Investments to Support Causes.
9. Twenty-five Best Practices for Doing the Most Good for the Company and the Cause.
10. A Marketing Approach to Winning Corporate Funding and Support for Social Initiatives: Ten Recommendations.
Notes.
Index.
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal