Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Herd

How to change mass behaviour by harnessing our true nature

Specificaties
Gebonden, 368 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 2e druk, 2009
ISBN13: 9780470744598
Rubricering
John Wiley & Sons 2e druk, 2009 9780470744598
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

'Herd' verklaart het 'waarom' van onze pogingen om massagedrag te beïnvloeden. Het onthult dat de meesten onder ons het mechanisme van massagedrag verkeerd hebben begrepen, omdat we een misplaatst beeld hebben van wat het betekent menselijk te zijn. Mark Earls gebruikt brede verscheidenheid aan verschillende bronnen, anekdotes en bewijzen (van Peter Kay en urinaal etiquette tot internationaal rugby en de populariteit van de Arctic Monkeys) - om te laten zien dat we oorspronkelijk een 'WE-soort' zijn, maar dat we momenteel lijden aan de 'illusie van IK'.

Earls daagt daarbij een aantal van onze meest gangbare ideeën uit om de waarheid te onthullen wie we zijn en wat marketeers, managers en overheden kunnen doen om massagedrag te beïnvloeden. Vrijpostig in zijn opvattingen en uitdagend in zijn uitvoering, biedt 'Herd' de meest radicale, nieuwe theorie van consumentengedrag in een generatie.

Specificaties

ISBN13:9780470744598
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:368
Druk:2
Hoofdrubriek:Marketing

Over Mark Earls

Op zijn toonaangevende weblog: Herd the hidden truth about who we are (www.herd.typepad.com) schrijft Mark Earls al jaren artikelen over consumenten, marketing en massagedrag. Zijn publicaties wonnen meerdere prijzen en behoren volgens velen tot het belangrijkste wat er momenteel over consumenten- en massagedrag geschreven wordt. Eerder verscheen van hem Welcome to the Creative Age.

Andere boeken door Mark Earls

Inhoudsopgave

Dedication
Foreword by Russell Davies
Acknowledgements
Introduction

Part One: A 'We-Species' with an illusion of 'I'
1: The Super-Social Ape
2: The Illusion of 'I'
3: 'I' vs 'Us'

Part Two: The Seven Principles of Herd Marketing
4: Key Principle No 1: Interaction
5: Key Principle No 2: Infl uence
6: Key Principle No 3: Us-Talk
7: Key Principle No 4: Just Believe
8: Key Principle No 5: (Re-)Light the Fire
9: Key Principle No 6: Co-Creativity
10: Key Principle No 7: Letting Go

Part Three: Making Sense of the Herd
11: Conclusions

Postscript
And it's goodnight from him
Endnotes
Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Herd