

GORDON S. LINOFF is the founder of Data Miners, Inc., a consultancy specializing in data mining.
Meer over de auteursData Mining Techniques 3rd edition
For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management
Samenvatting
Hoe zorgt u ervoor dat de loyale klant behouden blijft? Welke berichten zijn het meest effectief binnen welk segment? Hoe kan de waarde van de klant worden gemaximaliseerd? 'Data Mining Techniques 3rd edition' beschrijft de krachtige databasetools die beschikbaar zijn, maar vaak verborgen zitten binnen bedrijfsdatabases, voor het vinden van de antwoorden op deze en andere cruciale vragen.
Specificaties
Over Michael Berry
Inhoudsopgave
1. What Is Data Mining and Why Do It?
2. Data Mining Applications in Marketing and Customer Relationship Management.
3. The Data Mining Process.
4. Statistics 101: What You Should Know About Data.
5. Descriptions and Prediction: Profiling and Predictive Modeling.
6. Data Mining Using Classic Statistical Techniques.
7. Decision Trees.
8. Artificial Neural Networks.
9. Nearest Neighbor Approaches: Memory-Based Reasoning and Collaborative Filtering.
10. Knowing When to Worry: Using Survival Analysis to Understand Customers.
11. Genetic Algorithms and Swarm Intelligence.
12. Tell Me Something New: Pattern Discovery and Data Mining.
13. Finding Islands of Similarity: Automatic Cluster Detection.
14. Alternative Approaches to Cluster Detection.
15. Market Basket Analysis and Association Rules.
16. Link Analysis.
17. Data Warehousing, OLAP, Analytic Sandboxes, and Data Mining.
18. Building Customer Signatures.
19. Derived Variables: Making the Data Mean More.
20. Too Much of a Good Thing? Techniques for Reducing the Number of Variables.
21. Listen Carefully to What Your Customers Say: Text Mining.
Index.
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal