Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Strategic Learning

How to Be Smarter Than Your Competition and Turn Key Insights into Competitive Advantage

Specificaties
Gebonden, 234 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 1e druk, 2010
ISBN13: 9780470540695
Rubricering
John Wiley & Sons 1e druk, 2010 9780470540695
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Hoe kunt u strategisch leren inzetten om duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen? Dit in de praktijk getoetste concept van strategisch leren bestaat uit een cyclus van vier stappen. De auteur laat zien hoe organisaties hun concurrentie kunnen verslaan op terreinen als klantkennis en kennis over de concurrentie. Hoe een winnende propositie gedaan wordt, hoe u de focus verlegt op de dingen die er echt toe doen en bovendien hoe u uw medewerkers meekrijgt.

Specificaties

ISBN13:9780470540695
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:234
Druk:1

Inhoudsopgave

Acknowledgments
Introduction

Part I What Every Organization Needs To Know About Strategy
Chapter 1 The Real Job Of Strategy
Chapter 2 Defining Competitive Advantage: How Much More Value Do You Deliver Than Your Competitors?

Part II Applying Strategic Learning To Create An Adaptive Enterprise
Chapter 3 Strategic Learning: Four Key Steps, One Cycle
Chapter 4 Learn: Using A Situation Analysis To Generate Superior
Insights About Your External Environment And Your Own Realities
Chapter 5 Focus: Clarifying Your Winning Proposition And Identifying Your Key Priorities
Chapter 6 Align: Mobilizing Your Entire Organization Behind Your Strategy
Chapter 7 Overcoming Resistance To Change And Driving Momentum
Chapter 8 Translating Your Strategy Into A Compelling Leadership Message
Chapter 9 Execute: Implementing And Experimenting In The Strategic Learning Cycle

Part III Integrating Strategy And Leadership
Chapter 10 Leading Through A Crisis
Chapter 11 Becoming An Integrated Leader

Conclusion
The 5 Cs: Choices, Clarity, Change, Courage, And Compassion

The Five Cs
Appendix
Notes
Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategic Learning