Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Open Innovation

The new imperative for creating and profiting from technology

Specificaties
Paperback, 394 blz. | Engels
Oxford University Press | 1e druk, 2008
ISBN13: 9780199226467
Rubricering
Oxford University Press 1e druk, 2008 9780199226467
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Dit boek verschaft een nieuw paradigma voor het managen van onderzoek in organisaties, alsmede over het op de markt brengen van nieuwe technologieën. De auteurs onderzoeken de toepassing van het concept, gevolgen voor de grenzen van bedrijven, het potentieel van open innovatie succesvol te bewijzen en de implicaties voor beleid en praktijk van intellectueel eigendom.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780199226467
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:394
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
Open Innovation
Friso van Abbema | 15 september 2008
Met 'Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology' (2003) heeft Harvard professor Henry Chesbrough het nieuwe paradigma voor het organiseren van innovatie beschreven. Innovatie is lastig maar cruciaal voor ondernemingen om te overleven. 
Lees verder

Inhoudsopgave

1. Open innovation: A new paradigm for understanding industrial innovation

Part 1: Firms implementing open innovation
2. New puzzles and new findings
3. Wither core competence for the large corporation in an open innovation world?
4. Open, radical innovation: toward an integrated model in large established firms
5. Patterns of open innovation in open source software

Part 2: Institutions governing open innovation
6. Does appropriability enable or retard open innovation?
7. The use of university research in firm innovation
8. Open standards and intellectual property rights
9. The use of intellectual property in software: implications for open innovation

Part 3: Networks shaping open innovation
10. The interorganizational context of open innovation
11. Knowledge networks and the geographic locus of innovation
12. Open innovation in systemic innovation contexts
13. Open innovation in value networks

Part 4: Conclusions
14. Open innovation: a research agenda

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Open Innovation