Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Building the Flexible Firm (1e druk 1999)

How to remain competitive

Specificaties
Paperback, 349 blz. | Engels
Oxford University Press | 1e druk, 1999
ISBN13: 9780198295952
Rubricering
Oxford University Press 1e druk, 1999 9780198295952
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Hoe spelen ondernemingen in op veranderingen in de omgeving? Is flexibiliteit werkelijk de oplossing? Hoe kan flexibiliteit gemeten worden? En is het mogelijk te veranderen in een flexibele onderneming? Gebaseerd op een uitgebreid onderzoek, waarvoor hij de Igor Ansoff Award ontving, laat Volberda zien dat flexibiliteit de belangrijkste uitdaging is waar hedendaagse ondernemingen zich voor gesteld zien. De verhevigde concurrentie vereist dat ondernemingen snel kunnen reageren op initiatieven van anderen. Volberda laat zien hoe ondernemingen hun flexibiliteit kunnen vergroten en deze flexibiliteit kunnen aanwenden om een voorsprong te verkrijgen in plaats van de concurrentie te moeten volgen.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9780198295952
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:349
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
Building the Flexible Firm (1e druk 1999)
Rene ten Bos | 16 februari 1999
Dit boek zal zonder twijfel zijn weg vinden naar adviesbureaus, universiteiten en bedrijven. En terecht. Volberda slaagt er namelijk in rondom het begrip 'flexibiliteit' een verhaal te construeren dat laat zien dat flexibiliteit in organisaties meer is dan een ordinaire hype. Voor Volberda is flexibiliteit een serieuze uitdaging die managers en organisaties aan kunnen gaan. 'Kunnen', niet 'moeten'. Want wat de jonge hoogleraar van de Erasmus Universiteit ook duidelijk maakt, is dat flexibiliteit een kwestie van kiezen is. 
Lees verder

Over Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum. V Hij schreef onder meer het internationaal veelgeprezen boek 'Building the flexible firm: how to remain competitive' (Oxford University Press, 1998). Recente boeken van zijn hand zijn 'Innovatie Jij.nu', 'De nieuwe professional service firm' en 'De Winst van Purpose'.

Andere boeken door Henk Volberda

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Building the Flexible Firm (1e druk 1999)